امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است

  • کد خبر: ۲۲۶۹۱۷
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است
همایش ملی «رویش امید» با دستورکار بررسی «نقش سبک زندگی در پیشگیری و درمان ناباروری» و همچنین «نقش پوشش بیمه در درمان ناباروری» با تأکید بر قانون جوانی جمعیت، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش ملی رویش امید با دستورکار بررسی «نقش سبک زندگی در پیشگیری و درمان ناباروری» و همچنین «نقش پوشش بیمه در درمان ناباروری» با تأکید بر قانون جوانی جمعیت، صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی (نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی)، سردار سرتیپ سیدقاسم قریشی (جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین)، امیرحسین بانکی‌پور (رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی)، حسن رحیم‌پور ازغدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) و جمعی از مسئولان ملی، مدیران شهری و هزار زوج هدف درمان ناباروری در تالار همایش‌های قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

جوانی جمعیت، توصیه صریح دین و عقل

حسن رحیم‌پور ازغدی، استاد حوزه و دانشگاه، در ابتدای این مراسم اظهار کرد: هیچ مبنا و اشاره‌ای در اسلام و سایر ادیان الهی وجود ندارد که سن مشخص و معینی برای فرزنددارشدن اعلام کرده باشد. وجود اقدس علی‌‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سن ۴۷‌سالگی دارای فرزند شدند و ولادت حدود ۲۰ تا ۳۰ فرزند برای سایر اولیای الهی نشان از ضرورتی دارد که براساس آن، دین و حق با ولادت فرزندان صالح و شایسته تکثیر شود.

وی افزود: در اوج خفقان حاکمیت بنی‌عباس، این فرزندان موسی‌بن‌جعفر(ع) بودند که چه در شبه‌جزیره عربستان و چه در اقصی نقاط عالم، سفیران هدایت و حقانیت اهل‌بیت‌(ع) شدند. اگرچه از میان فرزندان هر امام معصوم، تنها یک نفر به مقام امامت می‌رسد و این شجره طیبه را ادامه می‌دهد، اما همچون وجود اقدس امام هشتم(ع)، این خواهر و برادر حضرت بودند که در سفر به ایران از ایشان حمایت کردند و بعد‌ها به قصد الحاق به ایشان راهی ایران شدند تا سرانجام امروز هرکدام در قم و شیراز، چراغ راه هدایت و قبله توسل دلدادگان حق و حقیقت باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: فراتر از این، ده‌ها سال است که از اعمال سیاست‌های استعماری برای کنترل جمعیت در ممالک اسلامی، شیعی و به‌خصوص ایران می‌گذرد و در تمام این ایام، دشمنان این ملت متمرکز بر این بوده‌اند تا از ابزار‌های اقتصادی همچون ایجاد قحطی و تحریم گرفته تا ابزار‌های فرهنگی همچون القای باور‌های غلط درخصوص فرزندآوری، همه‌چیز را به خدمت بگیرند تا بتوانند جمعیت پیروان جریان حق را محدود و محدودتر کنند.

حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام

وی ادامه داد: قرمزترین خط قرمز اسلام مربوط به حقوق زن و حقوق کودک است. اینکه در متون دینی ما به‌صراحت تأکید شده که اگر مادر در حین شیردادن به نوزاد خود از دنیا برود، شهید محسوب می‌شود یا اینکه جایگاه مادر مقارن با جایگاه مجاهد فی‌سبیل‌الله است، همه این‌ها دلالت بر حمایت از جوانی جمعیتی دارد که سایه والدین مؤمن بر سر آن‌ها باشد و صالح تربیت شوند تا برای دین سربازی کنند. اینجاست که می‌گوییم جوانی جمعیت، راهبرد استراتژیک و توصیه صریح دین و عقل است و رهبر معظم انقلاب شاید به اندازه راهبردی‌ترین سیاست‌های نظام در این باره سخن گفته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: بشر درک کرده که سبک زندگی غربی، اساس خانواده و زندگی را نابود کرده و جوامع امروز خودشان، بزرگ‌ترین سند اثبات این حقیقت است. امروزه در غرب به‌جای فرزندآوری، خانواده‌ها راغب به نگهداری از سگ و گربه هستند، زن به سخیف‌ترین سبک ممکن تحقیر شده و مرد ترجیح به رفع نیاز‌های جنسی خود بیرون از حریم خانواده دارد. همه این‌ها برآیند و تصویر روشنی از فرهنگ غربی بوده که ثمره آن تباهی امروز جوامع اروپایی و آمریکایی است.

وی تأکید کرد: در اسلام عزیز نه‌فقط فرزندآوری بلکه حتی معاشرت زن و مرد نیز دستورالعمل روشن و حکم صریح دینی دارد. پیامبراکرم‌(ص) فرمود که نگاه محبت‌آمیز مرد به زن هیچ‌گاه از قلب او بیرون نمی‌رود یا خداوند عالم برای پدر، به تعداد فرزندان او مرتبه‌ای در بهشت ایجاد می‌کند. این‌ها سند این مدعاست که حکم احیای خانواده، تربیت فرزند صالح و نجات جامعه فقط‌وفقط در دست اسلام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->